Kommentti: Olutta myydään myös mielikuvilla — Saimaa on siinä mielessä erinomainen brändivalinta

Asiakasta ei välttämättä kiinnosta, minkä nimisen firman tuotteen hän ostaa. Enemmän kiinnostaa tuotemerkin tunnettuus ja luotettavuus.

Anssi Mehtälä
Anssi Mehtälä

Eikä haittaa, jos tuotemerkki herättää mukavia mielikuvia.

Saimaan Juomatehdas tunnetaan oluistaan. Ainakin harrastajien keskuudessa.

Satunnaisemmalle ostajalle on saattanut jäädä hämäräksi, että Kekkosen, Marsalkan, Luostarin, Brewer´s Specialin ja Saimaan taustalla on ollut sama firma.
Ne eivät ole yhdistyneet tuoteperheeksi samalla tavalla kuin monen muun pienpanimon tuotteet, joiden logot ja tuotenimet löytyvät hyllystä ilman lukulasejakin.

Etiketti ja logo eivät hyvää tuotetta tee. Mutta kyllä brändäystä ja pakkaamista sietää miettiä, jos hyvää tuotetta mielii saada kaupaksi.


Kun se Saimaa on ollut firman nimessä jo pitkään, on ihan hyvä, että se nyt nousee pääosaan.

Marsalkka ja Kekkonen jakavat mielipiteitä, mutta Saimaasta ei liene kenelläkään pahaa sanottavaa.

Anssi Mehtälä
@lansi-savo.fi  

Luetuimmat