Tilaajalle

Digitaalinen unelma toteutuu kuvataiteessa — Kaikki voivat jakaa, käyttää ja tehdä taidetta miten haluavat, mutta sarjakuvataiteilija Ville Pirinen nostaa esille neljä visuaalisuustulvassa kadotettua asiaa

Digitaalinen taide löi itsensä läpi viimeistään taidemuseo Amos Rexin avajaisnäyttelyssä Suomessa. Digitaalisuus on merkinnyt asiantuntijoiden mukaan pelkkää hyvää sekä kuvataiteen kulutukselle että tuottamiselle. Tekniikka vain palvelee taiteilijoita, eikä uhkaa taiteenalan perinteitä.

Päivi Virta-Salo

Digitaalinen unelma toteutuu kuvataiteessa — Kaikki voivat jakaa, käyttää ja tehdä taidetta miten haluavat, mutta sarjakuvataiteilija Ville Pirinen nostaa esille neljä visuaalisuustulvassa kadotettua asiaa

Suomessa on kärvistelty nyt viikko ilman digitaalisen taiteen hypetystä. Helsinkiläisen taidemuseon Amos Rexin avausnäyttely päättyi loppiaisena, ja avauksessa esillä ollut japanilaisen Teamlab-taiteilijaryhmän luoma virtuaalitodellisuus virtasi vastaan kaikista tuuteista koko syksyn. Digitaalisen taiteen marssia yhteiskunnalliseen tajuntaan vauhditti median ohella yleistynyt tapa kokea asioita: niiden jako digisovelluksilla.

Tämä artikkeli on tilaajillemme

Tilaajanamme olet aina tervetullut lukemaan sisältöjämme rajattomasti.

Olen jo tilaajaVerkkopalvelun sisällöt kuuluvat kaikille tilaajille.

Tutustu 2 viikkoa maksutta!Tutustu sisältöön verkossa.

Tee digitilausMääräaikainen digitilaus tarjoushintaan.