Tilaajalle

Miten lapset saataisiin viihtymään koulussa paremmin? Mikkeliläinen tutkija ehdottaa tunne- ja vuorovaikutustaitojen opettamista jo päiväkodista lähtien

Mikkeliläinen Seija Manninen väittelee perjantaina Jyväskylän yliopistosta kouluviihtyvyydestä. Hänen tutkimuksensa mukaan oppilaan kyky solmia ja ylläpitää positiivisia vuorovaikutussuhteita on vahvasti yhteydessä hänen kouluviihtyvyyteensä.

Juha Rika

Seija Mannisen tekemän tutkimuksen mukaan 85 prosenttia kahdeksasluokkalaisista viihtyi kouluissa melko hyvin tai hyvin.
Seija Mannisen tekemän tutkimuksen mukaan 85 prosenttia kahdeksasluokkalaisista viihtyi kouluissa melko hyvin tai hyvin.

Lähes jokainen suomalainen lapsi viettää koulussa ison osan päivästään. Kouluviihtyvyydestä ollaan kuitenkin oltu pitkään huolissaan: kouluterveyskyselyissä jo osa alakoululaisista kertoo olevansa tympääntynyt kouluun. Se on huolestuttavaa, sillä koulussa viihtyminen vaikuttaa oppilaiden elämänlaatuun ja tulevaisuuden suunnitelmiin.

Tämä artikkeli on tilaajillemme

Tilaajanamme olet aina tervetullut lukemaan sisältöjämme rajattomasti.

Olen jo tilaajaVerkkopalvelun sisällöt kuuluvat kaikille tilaajille.

Tutustu 2 viikkoa maksutta!Tutustu sisältöön verkossa.