Maanantaipäivien palveluun muutos Mikkelin Kelassa ensi kuussa

Vuoronumeroita ei maanantaisin jaeta, ajanvarausaikoja on enemmän.

Kanerva Kuitu

Kela säätää palvelua Mikkelin toimipisteessä.
Kela säätää palvelua Mikkelin toimipisteessä.

Kelan palveluun tulee pieniä muutoksia Mikkelissä vapun jälkeen.
Toukokuusta alkaen Mikkelin palvelupisteessä Mikonkatu 3:ssa asiakkaat palvellaan maanantaisin palveluopastuksen keinoin. Vuoronumerot eivät ole käytössä.

Muina arkipäivinä vuoronumerot pidetään käytössä.

— Maanantaipäivät ovat vilkkaita, ja haemme sujuvuutta palveluun, jotta asiakkaiden ei tarvitse jonottaa, sanoo Kelan Etelä-Savon palveluryhmän ryhmäpäällikkö Sari Kokkonen.

Muutoksen jälkeen Kela tarjoaa maanantaisin entistä enemmän ajanvarausaikoja. Kokkosen mukaan siten panostetaan palveluneuvontaan.

— Palveluopastajat opastavat esimerkiksi verkkoasioinnissa sekä ajan varaamisessa. Ajan voi varata puhelinpalveluun tai Mikkelin palvelupisteeseen. Tavoitteena on tarjota asiakkaalle sopiva asiointitapa.

Aukioloajat eivät muutu. Palvelupiste on jatkossakin auki maanantaista perjantaihin kello 9–16. Kaikkina päivinä voi asioida ajanvarauksella tai ilman ajanvarausta aulassa työskentelevien palveluopastajien kanssa.

Aikoja voi edelleen varata myös Kelan verkkosivujen kautta tai soittamalla Kelan puhelinpalveluun

Asiakkaat voivat hoitaa Kela-asioitaan myös Mikkelin asiointipisteessä asiakaspäätteillä Maaherrankatu 9–11:ssä maanantaista perjantaihin kello 9–15. Asiointipisteessä saa avustavaa asiakaspalvelua, ja asiakaspäätteet ovat käytössä.

Asiointipisteessä voi käyttää Kelan etäpalvelua, jossa Kelan palveluneuvoja neuvoo asiakasta kuvayhteyden välityksellä.