"Mikkeli on rohkea yllättäjä, joka huokuu iloa ja älyä, räväkkyyttä ja lämpöä" — Kaupungin uudessa brändikirjassa ei ole vain yhtä iskulausetta, vaan viestit vaihtuvat

Brändi näkyy ensimmäistä kertaa yleisölle Mikkelin kaupungin syntymäpäivänä 7. maaliskuuta.

Jaakko Avikainen

Mikkelin brändikirjaa valmisteltiin lähes kaksi vuotta. Arkistokuva Naisvuoresta.

Mikkelin kaupungin brändi eli tuotemerkki on uudistunut. Mikkelin kaupunginhallitus hyväksyi pitkään valmistellun brändikirjan maanantaina, kaupunki tiedotta.

Tiedote kertoo, että brändikirjan mukaan Mikkeli on rohkea yllättäjä, jonka huokuu iloa ja älyä, räväkkyyttä ja lämpöä.

Mikkeli ei ota käyttöönsä vain yhtä iskulausetta, vaan kaupungin markkinointiviestit vaihtuvat kohderyhmän ja sisällön mukaan. Brändi näkyy ensimmäistä kertaa yleisölle Mikkelin kaupungin syntymäpäivänä 7. maaliskuuta.

Brändikirjaa on valmisteltu keväästä 2017.

— On hienoa, että brändikirja on vihdoin valmis, kaupungin viestintäpäällikkö Heidi Hänninen ja markkinointisuunnittelija Emmi Eronen kommentoivat tiedotteessa.

Brändikirjan tekemisessä on osallistettu kaupunkilaisia laajasti kyselyin ja työpajoin. Esimerkiksi Millainen mikkeliläinen olet -testiin vastasi viime keväänä lähes 6000 mikkeliläistä.

Taitosta ja suunnittelusta on vastannut markkinoinnin palvelutoimisto Avidly. Uudet brändikuvat on ottanut valokuvaaja Pihla Liukkonen Konstrastiasta.

Pääset lataamaan brändikirjan kaupungin sivuilta.