Markkinointia Cannesissa - Haajan supersankarielokuvasta uusi kampanjateaser

Supersankarielokuva hakee superpottia joukkorahoituksella.

Juuli Aschan

Jesse Haajan Rendel-elokuvan kampanjateaser on esillä Cannesin elokuvafestivaaleilla.

Mikkeliläisen ohjaaja-tuottaja Jesse Haajan Rendel-supersankarielokuvan 80 000 dollarin joukkorahoituskampanja on käynnistetty tänään.
Rahoitusta lähdetään hakemaan monenlaisin keinoin. Elokuvaa voi tukea esimerkiksi ostamalla pahiksen roolin tai Rendel-kondomin.

Kampanja on Suomen mittakaavassa suuri, mutta Haaja ei Rendel-elokuvan tiedotteen mukaan haastetta pelkää. Tällä hetkellä elokuvaa markkinoidaan Cannesin elokuvafestivaaleilla ja vastaanotto kansainvälisillä markkinoilla on Haajan mukaan ollut positiivista.
Tänään Rendelin Cannes-tiimi järjestää maailmanensi-illan elokuvan ennennäkemättömälle teaser-kohtaukselle, jolla juhlistetaan kampanjan käynnistystä.
Teaser-kohtaus esitetään Cannesissa kutsuvierasyleisölle.
Maailmanlaajuinen julkaisu verkossa tapahtuu muutamien viikkojen kuluessa.

Rendeliin on kaavailtu haastavia toimintakohtauksia, joihin tarvitaan resursseja: erikoisefektejä, stuntteja ja ensiluokkaista kalustoa.
– Kun projektiin on kerta lähdetty, tehdään se sitten kunnolla.

Pienen budjetin indie-tuotannolle joukkorahoitus antaa mahdollisuuden suuren maailman elokuvakokemuksen luomiseen.
– Kerätyllä summalla elokuvasta tehdään massiivisempi ja intensiivisempi, kampanjapäällikkö Emma Ilves sanoo.

Joukkorahoituskampanja löytyy Indiegogosta ja se on käynnissä kuusi viikkoa. Elokuva on nyt esituotannossa ja se kuvataan syksyllä 2015.
Julkaisua on kaavailtu loppuvuodelle 2016.

Maistiaisia maailmanensi-iltansa Cannesissa saavasta teaser-kohtauksesta tarjoillaan kampanjavideolla. Katso uusi kampanjavideo täältä!

Juttua muokattu 15.5. kello 10.22: korjattu linkin osoite.

Osallistu keskusteluun

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.