Itävaltalainen matkailuasiantuntija: Matkailijat hoitavat markkinoinnin yritysten puolesta

Matkailijat eivät halua vain olla paikallaan yhdessä kohteessa, vaan he haluavat liikkua ja kokeilla erilaisia aktiviteetteja.

Timo Seppäläinen

Rantasalmella järjestettiin keskiviikkona ja torstaina matkailufoorumi, jossa pohdittiin Saimaan alueen mahdollisuuksia kansainvälisillä matkailumarkkinoilla.

Rantasalmella Hotel & Spa Resort Järvisydämessä käynnistyi tänään keskiviikkona kaksipäiväinen Lakeland – Saimaa -matkailufoorumi, jossa on paikalla muun muassa matkailualan yrittäjiä, vaikuttajia ja asiantuntijoita. Paikalla on myös maakuntajohtajia ja elinkeinoelämän johtoa Etelä-Savosta, Etelä-Karjalasta, Pohjois-Savosta ja Pohjois-Karjalasta.

Tapahtuman kansainvälinen pääpuhuja, itävaltalainen matkailuasiantuntija Martin Schobert painotti omassa puheenvuorossaan kokemusten ja elämysten merkitystä kansainvälisessä markkinoinnissa. Hänen mukaansa matkailijat hoitavat markkinoinnin yritysten puolesta jakamalla hyviä kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa. Ihmisiä kiinnostavat elämykset, kokemukset ja paikallinen arki.

– Matkailijat eivät halua vain olla paikallaan yhdessä kohteessa, vaan he haluavat liikkua ja kokeilla erilaisia aktiviteetteja. Yrittäjän pitää miettiä, mitä matkailijat voisivat tehdä, minne he voisivat mennä ja mitkä olisivat parhaat reitit sinne. Matkailijat haluavat nähdä, miten paikalliset ihmiset oikeasti elävät ja millaista paikallisten arki on.

Foorumin tarkoituksena on keskustella Järvi-Suomen alueen yhteistyömahdollisuuksista kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa. Tapahtuman järjestävät Savonlinnan Yrityspalvelut Oy ja Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy. Foorumi jatkuu huomenna torstaina.

Kia Kilpeläinen

Osallistu keskusteluun

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.