Kehitysyhtiö Miksei vahvistaa Mikkelin markkinointia — Yhtiö palkkaa henkilön etsimään uusia yrityksiä ja negatiivisten uutisten tilalle jotain positiivistakin

Mikkelin kaupunki edellyttää kehittämisyhtiöltään panostusta kaupunkimarkkinointiin. Mikkeli-myyjän tehtävään oli kiinnostusta, mutta hakua jatketaan vielä.

Vesa Vuorela

Miksei Oy vahvistaa Mikkelin markkinointia. Toimitusjohtaja Juha Kauppisen mukaan Mikkeliä myydään yritysten sijoittumis- ja investointikohteena.
Miksei Oy vahvistaa Mikkelin markkinointia. Toimitusjohtaja Juha Kauppisen mukaan Mikkeliä myydään yritysten sijoittumis- ja investointikohteena.

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei vauhdittaa kaupungin markkinointia.

Miksei hakee tiettyä Mikkeli-myyjää, jonka tehtävänä on myydä kaupunkia yrityksille sijoittumis- ja investointikohteena sekä samalla kalastaa uusia asukkaita.

Tehtävän hakuaika on juuri päättynyt, mutta yhtiö jatkaa hakua. Toimitusjohtaja Juha Kauppisen mukaan joulun ja vuodenvaihteen aika näytti selvästi jarruttavan hakuja.

Kauppinen ei kerro hakijoiden nimiä, eikä edes heidän määräänsä.

— Sen voi tässä vaiheessa sanoa, että hakijoissa oli hyviä ja kokeneita henkilöitä ja että laatua oli enemmän kuin määrää.

— Kiinnostusta tuntuu kuitenkin olevan tehtävää kohtaan sen verran, että jatkamme hakua vielä viikon, sanoo Kauppinen.

Mikkeli-myyjä on määräaikainen, vuoden 2021 lopulle ulottuva tehtävä, joka sijoitetaan Miksein organisaatioon.

Tehtävän rahoitus tulee tässä vaiheessa Miksein omasta budjetista.

Kauppisen mukaan koko markkinointi-idean taustalla on emokaupungin ja Miksein välinen kumppanuussopimus, joka korostaa kaupunkimarkkinointia.

— Haluamme vastata tähän kaupungin toiveeseen. Otamme laajemmin haltuun kaupunkimarkkinointia, mikä ulottuu myyntiin käytännön kenttätyöhön saakka.

Nyt jos koskaan tarvitaan positiivista viestiä. — Juha Kauppinen

Tavoitteena on luoda kaupungin markkinoinnin ja viestinnän sekä kaupungin eri toimijoiden kanssa yhteistyömuotoja sekä parantaa markkinoinnin verkostoitumista.

Kauppisen mukaan tällaisella markkinoinnilla on kysyntää juuri nyt.

— Viime aikojen uutiset kaupungista talousahdinkoineen ovat olleet negatiivissävytteisiä. On entistä tärkeämpi saada ulos myönteistä viestiä kaupungista.

— Perusasiat kuitenkin toimivat Mikkelissä. Kaupunkia voi hyvällä omallatunnolla markkinoida. Nyt jos koskaan tarvitaan positiivista viestiä, sanoo Kauppinen.

Luetuimmat